My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

hampton court palace

sebenarnya atiqah asmadi lah yg memperkenalkan hampton court palace ni kat aku
sebab dia pernah ajak aku gi sini tapi xde rezeki.. so, selepas gugel, aku rasa cam eksaited
la plak nak menengok palace ni. lalu aku pun pergi la bersama nur maisarah :)


bile tengok gambar gugel, rasa cam biasa je. sekali tengok dengan mata sendiri,
masyaAllah bapak besar gilee tempat ni! cantekk :)


interior design dia memang santek ah.. dia ada bagi audio guide untuk dengar history tapi malas
nak dengar.. hahah.. tapi yg interestingnye, ada gambar queen dulu pakai tudung. pastu dekat
church dalam istana tu ada gambar lelaki omputih dulu2 pakai topi cam kopiah.



tetibe terserempak ngan dayang istana tengah borak ngan raja o.O


pastu kitorang naik kereta kuda for 3.5pounds :D


subhanAllah, pemandangan kat the gardens punyelaaa cantik. rasa cam nak tinggal sini :D
garden dia ada banyakk.. kitorang sempat pergi dalam 3 gardens je sebab hujan T.T
dah la tengah musim spring, bunga2 sume cantek gabannn :D


tarikan utama palace ni sebenarnya adalah maze dia, sebab dia cakap maze kat palace ni adalah
yg paling famous di dunia. sekali tengok, alahai keciknya maze dia.. cam x percaya je maze ni
popular.. pokok dia pun x cantik. sekali masuk, boleh tersesat2 deyh.. carik jalan keluar x jumpa.
jenuh gak ah nak carik jalan keluar. hahah.. tp best ah xD


kesimpulannya, kalau dtg london, this palace is a must-see attraction :)
walaupun jauh ke selatan london, tapi ada south-west train, so senang je nak dtg sini :)

0 pendapat bernas:

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino